Favignana

Jak dostać się na wyspę Favignana

Na wyspę Favignana można dostać się łodzią motorową z Trapani po prostu. Aby to zrobić, musisz przybyć do portu i kupić bilet w kasie na około 30-40 minut przed wylotem. W szczycie sezonu lipiec-sierpień zalecamy kupowanie biletów z wyprzedzeniem, przybywając do portu lub przez Internet na oficjalnej stronie przewoźnika www.usticalines.it z jednodniowym wyprzedzeniem. Radzimy również sprawdzić aktualny harmonogram.

W czerwcu 2014 r. Wybraliśmy się na wyspę Favignana w ramach naszej podróży na południe Włoch. Za radą sycylijskiego Mario, którego willi regularnie przebywamy na Sycylii, postanowiliśmy spędzić tam jeden dzień.

Jeśli podróżujesz po Włoszech własnym lub wynajętym samochodem i zatrzymasz się, zgodnie z naszym przykładem, w Villa Mario i Antonelli, logiczne będzie zaparkowanie samochodu nie w porcie, ale na parkingu w pobliżu domu Mario - stamtąd zabierze cię do portu i cię spotka. Alternatywą jest pozostawienie samochodu na płatnym parkingu w porcie za 8 euro dziennie.

Dlaczego warto odwiedzić wyspę Favignana?

• Odwiedź Muzeum Tuńczyka
  • Zrelaksuj się w jednej z niesamowicie pięknych zatok, z których jedna Cala Rosa jest jedną z 10 najlepszych plaż we Włoszech.
  • Spędź część miesiąca miodowego w jednym z luksusowych hoteli z pięknymi widokami i za bardzo przystępną cenę.
  • Rowerem po wyspie, tak jak w czerwcu 2014 roku
  • Zbierz kolekcję zdjęć i samochodów zabytkowych, których koncentracja przewraca się na wyspie.

Ponieważ stocznia była na początku czerwca i nie było tak wielu turystów, do portu dotarliśmy pół godziny bez obaw, wypiliśmy filiżankę espresso i kupiliśmy bilety bez kolejek w kasie 15 minut przed wylotem.

Bilet z Trapani do Favignany kosztuje 8,8 euro (dzieci poniżej 4 lat są bezpłatne, od 4 do 12 lat - 4,4 euro) + opłata środowiskowa za zwiedzanie wyspy wynosi 1,5 euro. Łącznie w jedną stronę 10,3 euro. W drodze powrotnej opłata nie jest pobierana, więc bilet jest tańszy. W sumie okazało się 19,1 euro w obie strony na osobę.

Łódź jest wystarczająco duża i mieści około stu osób. Należy pamiętać, że przy prędkości rzucania czuje się całkiem przyzwoicie, więc ludzie ze słabym aparatem przedsionkowym mają powód, aby zaopatrywać się w tabletki na wypadek choroby lokomocyjnej przed pływaniem. Żeglarze twierdzą, że pochylenie jest najmniej odczuwalne na środku statku. My, aby poczuć całą „głębokość głębin”, usiedliśmy prosto w nos.

W każdym razie podczas 40-minutowej podróży będziesz mógł sfotografować coś vryatli, ale jakoś musisz się dobrze bawić.

Po wypłynięciu z Trapani o godzinie 9.30 z powodzeniem dotarliśmy na wyspę Favignana, gdzie spędziliśmy jeden z najpiękniejszych dni w życiu.

Obejrzyj wideo: San Vito lo Capo - Sycylia - najpiękniejsza plaża Włoch (Może 2024).

Popularne Wiadomości

Kategoria Favignana, Następny Artykuł

Carla Bruni
Sławni Włosi i Włosi

Carla Gilberta Bruni Sarkozy Tedeschi (Carla Gilberta Bruni Sarkozy Tedeschi) - modelka włoska i francuska, piosenkarka, autorka i kompozytorka, żona 23 prezydenta Republiki Francuskiej - Nicolasa Sarkozy'ego. Biografia Karla Bruni urodziła się w północnych Włoszech, 20 km od Turynu (23 grudnia 1967 r.).